چرا باید سئو را جدی بگیریم؟ آمارهای جذاب از دنیای سئو

در مطالب قبلی توضیح داده شد که سئو چیست؟ و قرار است چه کاری برای ما انجام دهد اما بد نیست گذری هم به آمار و ارقام منتشر شده درباره موتورهای جستجو بزنیم تا به اهمیت سئو بیش از پیش واقف شویم. هرچند امروزه #سئو به اندازه‌ای مورد اهمیت و توجه قرار گرفته است که میزان تاثیرگذاریش در رشد و توسعه کسب‌وکار قابل چشم‌پوشی نیست.

اگر به دنبال این هستیم که ترافیک زیادی به سمت سایت خود هدایت کنیم یکی از روش‌های نسبتا کم هزینه، پایدار و تاثیرگذار سئو است و با صرف زمان و تولید محتوای مناسب می‌توانیم بخش کوچکی از فضای جستجو در سطح اینترنت را نصیب خود کنیم. اگر یک قطره از این دریای بیکران را برای خود کنیم به قول معروف بار خود را بسته‌ایم!

آمار و ارقامی که در ادامه آورده شده است بیانگر این موضوع است که موتورهای جستجو چه فرصت بینظیری را به وجود آورده‌اند تا از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم.

اگر تا امروز در شک بودیم که سئو به چه دردی می‌خورد! و پولمان را باید صرف تبلیغات بنری، کلیکی، ویدیویی و … کنیم و به سئو اهمیت کمتری بدهیم شاید این آمارها نظرمان را نسبت به استراتژی که تا قبل از این به کار می‌بردیم تغییر دهد.

در موتورهای جستجو چه می گذرد:

  • گوگل ۶۸% از بازار موتورهای جستجو را به تنهایی در اختیار دارد.
  • ۹۳% درصد از تعاملات کاربران در اینترنت با جستجو کردن در موتورهای جستجو شروع شده است.
  • برای صنعت موتورهای جستجو ارزشی بیش از ۶۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
  • در گوگل هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو توسط جستجوگران انجام می‌شود.
  • ۹۱% از کاربران اینترنت برای کارهایشان از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

search-engine

آمارهای مربوط به سئو:

  • ۷۰-۸۰% از کاربران بر روی لینکهایی که به صورت تبلیغی هستند (مثل گوگل که به ازای دریافت مبلغی لینک را در صفحه اول نمایش می‌دهد) اصلا نگاه نمی‌کنند.
  • نزدیک به ۳۳% از کلیک های انجام شده در صفحه نتایج جستجو روی اولین لینک بوده است.
  • ۷۵% از کاربران فقط لینک‌های صفحه اول را مشاهده می‌کنند و هیچ وقت به صفحات بعدی نمی‌روند.
  • جستجو در موتورهای جستجو و استفاده از ایمیل، بیشترین سهم از فعالیت های کاربران در سطح اینترنت را به خود اختصاص داده است.
  • ۸۱% کسب‌وکارها مطرح کرده اند که وبلاگشان یکی از دارایهایی مهم کسب‌وکارشان است.
  • در بررسی‌هایی که توسط Outbrain انجام شد این نتیجه به دست آمد، ورودی که توسط جستجو در موتورهای جستجو به سمت سایت هدایت می‌شود ۳۰۰% بیشتر از ورودی است که توسط شبکه های اجتماعی به سمت سایت هدایت می‌شود.

دیدیم آمارهای شگفت ‌انگیزی در دنیای موتورهای جستجو وجود دارد و نشان می‌دهد که چقد ارزش دارد تا بر روی سئو وقت بیشتری بگذاریم.

با انتخاب یک استراتژی مناسب، صرف زمان و صد البته حوصله کردن ، می‌توانیم ورودی قابل توجهی از موتورهای جستجو بخصوص گوگل داشته باشیم.

2+

نوشته شده توسط سجاد پورحسین

اینجا جاییست که از تجربه‌ها و مطالعاتم در حوزه دیجیتال مارکتینگ و استارتاپ‌ها خواهم نوشت. معتقدم فضای کسب‌وکارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در ایران اینقد ناپخته و بکر است که هرچقدر از آن بگوییم و بنویسیم باز هم کم است.

This article has 6 comments

  1. حمید طهماسبی Reply

    سلام سجاد جان
    خیلی استفاده کردم.
    فقط یک سوال:
    ۷۰-۸۰% از کاربران بر روی لینکهایی که به صورت تبلیغی هستند (مثل گوگل که به ازای دریافت مبلغی لینک را در صفحه اول نمایش می‌دهد) اصلا نگاه نمی‌کنند.
    این اطلاعات را از کجا آورده ای ؟
    چون:
    http://s8.picofile.com/file/8283386118/Screenshot_1.png
    ممنون از وبسایت خوبت

    1+
  2. علی کریمی Reply

    سلام سجاد. خواستم بگم حرف حمید معقول‌تر به نظر میرسه. یعنی تقریباً ۸۰ ۹۰ درصد مردم فرقی بین نتایج پولی و ارگانیک نمی‌زارن. تو اون منیع که اشاره کردی از search engine journal گفته ۶۰ تا ۷۰ درصد تبلیغات “سمت راست” صفحه را نگاه نمی‌کنن نه نتایج بالای صفحه را. اینم https://goo.gl/h76vqs نقشه eye tracking که کاملاً معلومه که کاربرها به اندازه نتایج ارگانیک به لینک های پولی هم نگاه می کنن. جدیداً گوگل تصمیم گرفت کلاً تبلیغات سمت راست راست را حذف کنه. به همین خاطر اون داده ها دیگر معتبر نیستند- باید به متمم هم بگیم تصحیح کنه چون حداقل تو دوتا درس به این آمار اشاره کرده-
    فقط یک نکته به نظرم می‌رسه جایی هزینه کردن برای لینک‌های پولی مفیده که کاربر در شرایط mico moment باشه (اطلاعات بیشتر: سایت webmindset.net‌ ) یعنی طرف اومده گوگل یک چیزی را بخره یا سریع یک اطلاعات ببینه. micro-moment چهار تا حالت داره که تو همون منبع محمدرضا توضیح داده. ولی برای کلمات کلیدی غیرتجاری مفید نیست چون بلاخره کاربر براساس محتوی صفحه فرود و محتویات سایت قضاوت خواهد کرد.

    2+
    • حمید طهماسبی Reply

      سلام بر مرد همیشه در صحنه
      علی همانطور که خودت میدونی AD سمت راست گوگل هم دیگر حذف شده.
      ممنون که صحبت من را تکیمل کردی
      متمم هم آن مطلب را حدود ۲ سال پیش گذاشت اگر اشتباه نکنم.
      البته همین جا بگم متممی ها رو چشم ما جا دارند.
      سجاد وبسایتت را هم من خیلی دوست دارم.

      0

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *